Oktober?

lördag, oktober 29, 2005
 

Vilken vecka...
Grymt drag på jobb, arbetsgrupper, personalmöten, utbildningar, budget arbete. Jobbigt men oerhört roligt. En förvaltning i förändring, spännande att vara med, men väldigt krävande emellanåt. Kollegor som blir upprörda, olika rykten som florerar. Säkert både sanna och osanna. Jag försöker hålla mig undan, eller åtminstone endast prata med de jag känner att jag vet var jag har.
Det är inte helt lätt att arbeta i en politiskt styrd organsisation. Men dock är det spännande. Det kan vara tvära kast mellan beslut.

Här hemma då? Jo det rullar på där med. Mamma och pappa var tvugna att ta bort vovvisen nu i veckan, sorgligt samtidigt som det är skönt för Boss att inte behöva ha ont mer. Trodde att barnen skulle ta det hårdare än vad de gjorde. De frågade frågor som t.ex. Har han vingar nu? Träffar han din farfar i himlen nu? De är så konkreta i sina frågor. Men jag sörjer en del, han har ju ändå varit hos oss i dryga 13 år.

Farmor börjar nog tackla av lite... vad svårt det är när ens anhörig blir sämre och man själv vet hur bra hon hade kunnat få det om hon bara velat ta emot hjälp. Men nej hon ska vägra trygghetslarm, hon vägrar rollator. Suck. Ibland är det inte bra att ha det yrke man har. Jag vet ju hur mkt hjälp hon hade kunnat ha av detta. Jag tror att hon vill att vi, jag mamma, pappa osv ska hjälpa henne, men det är ju inte det vi ska göra. Låt kommunen göra de bitarna så kan vi koncentrera oss på att vara goda anhöriga istället som hjälper henne med att putsa fönster, sätta upp julljustakarna och annat sånt som kommunen inte gör. Vi kan hämta henne och köra ut med henne umgås med henne sådant som kommunen inte har tid med och inte ska göra. Det är där vi som anhöriga ska ställa upp. Få vara anhöriga stället för vårdare...

Flickorna och jag är själva i helgen. J är i skottland med barndomskamraten R. De ska se på fotboll och dricka whiskey. Mysigt för dem.
Vi har mysigt här hemma istället. I går så plockade vi in Tv:n i sovrummet och kröp ner i min och J:s säng alla tre. Jag tror vi somnade innan 20:00 alla tre *s* En tuff vecka för oss alla. Långa dagar för töserna men nu är vi lediga ända tills onsdag morgon! Skönt. Idag ska vi köra till Väla. Töserna ska få handla något, för att de varit superduktiga denna veckan, inget gnäll på morgonen eller kvällen fast vi alla varit trötta, de har dessutom hållit i ordning på sitt rum. Sen ska vi åka och hämta min mormor för att sen åka till mamma och pappa och äta lite halloween middag. Trevligt!

På test fronten inget nytt. Testade faktiskt i morse men det dumma testet fungerade inte. Jag börjar mer och mer tro att vi inte lyckades denna månaden. Tyvärr. Men vi får väl ta nya tag...

Tror jag kan babbla på om allt möjligt hur länge som helst... Får nog hejda mig.

tisdag, oktober 25, 2005
 
Förra helgen var vi i skogen med barnen... Det är lycka. VArför kan inte alla dagar vara sådana. Solen skiner och alla är pigga och glada.
Istället så springer tiden i väg så fort. Idag känns det som om klockan har gått alldeles för fort. Vad har jag hunnit fått gjort då?

Chefsträff med mina kollegor
Arbetsgrupp med andra kollegor för ett projekt jag är med i.
Kastade mig i bilen ,körde från mötet och slängde inom apoteket och köpte vårtmedel till Storan!


Satte mig och skrev en rapport inför nästa års budget. Jag vill ha mer pengar till nästa år, det är bara svårt att förklara på ett vettigt sätt varför just mitt område ska få mer pengar.Under tiden svarade jag på 15 telefon samtal på 3 timmar. Märks att man inte varit mycket på kontoret. Men jag älskar mitt jobb, det kunde bara ibland få lov att vara lite mindre stressigt. *ler*
Körde sen och handlade en ny strykbräda, Jens har strukit sönder det gamla *s* Det är faktiskt så att han stryker betydligt mycket mer än vad jag gör. Men så har han ju oxå skjorta varje dag... det har definitivt inte jag. Fick köpt mat till i kväll oxå.
Till dagis och hämtade upp två mycket trötta barn. Sammanstrålade med maken på dagis så vi fick var sitt barn med hem*s*
Gjorde kvällsmat, grillad kyckling och sallad, bröd och ost.
Vårtbehandlade dottern, borstade tänder på Storan. J fick ge sig i kast med Lillan. Just nu lägger han dem. Det är så mysigt att höra dem. Tänk ... det var ju nyss de var nyfödda...Själv hamnade jag ju här... ska försöka ge mig i kast med en massa andra måsten...


Jag hade önskat att jag hade kunnat ta mig en dag i skogen med barnen igen...Snart kanske.....





söndag, oktober 23, 2005
 
Jag borde nog ...
sätt fart och masa mig här i från,
men jag ska bara...
Jag har ganska många drag av Alfons Åberg.
Men ibland är det skönt och säga så...
Jag ska bara....
Ibland skulle jag vilja ha en osynlig kompis oxå. Som hette Mållgan.
Nu ska jag...
Gå här ifrån alltså...
Jag ska bara....


En helt annan sak.... Undrar hur länge jag kan hålla mig innan jag testar... Jag vill ju veta
söndag, oktober 23, 2005
 
Början.
Någon gång ska man ju börja blogga. Eller ska man?
Jag börjar idag.
Vet dock inte vad min egen blogg ska handla om.
Kanske om mig själv, kanske om mina barn, helt enkelt en egotripp?
Vet inte. Vi får se
Moa vet däremot vad en skyddsängel är...
Det är en ängel som är schysst.
Så klart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!