Sammanbrottet

Igår så hände det...
. Jag mådde så fruktansvärt illa och har i en veckas tid spytt yupp allt och igår stod jag itne ut, så jag ringde till min BM för att rådgöra och vad hände då... Jo Linda bröt samman....Jag kunde inte sluta gråta, min söta kollega kom instörtande, min assistent kom precis förbi och båda såg ut som små frågetecken. När min bm väl lugnat ner mig så talade hon snällt och vänligt om för mig att nu såg jag till att åka hem, ta en postafen, försöka se om det blev bättre. Då bröt jag samman igen, för vem skulle då sköta semester planeringen osv.... Nåja jag fick lagt på med Bm efter ett tag och om jag inte mår bättre av postafen så får jag en tid till doktorn på fredag. Nåväl, kollegan och assistenten skickade hem mig.
Jag åt postafen och.. ja jag mår ltie bättre ... kräkte bara en gång i gårkväll  och fick  dessutom sova ett bra tag. Dock mår jag fortfarande illa.

Idag så är jag hemma och skrotar i morgon rocken. Jag är gräsligt trött, mår fortfarande rejält illa men har bara klökts ett par tre gånger utan att kräkas. Har med andra ord fått behålla det lilla jag haft apitit på att äta. Jag är dessutom inte fullt så gråtmild längre.
Nu ska jag försöka mig på att äta lite till. Tjipp och hej.

Kommentarer
Postat av: Reisan@work

Men lilla gumman. Vad du skrämde mig. Jag fasade för det värsta när jag läste din första mening. Phu! Men jag börjar förstå att det är hysteriskt jobbigt att må så illa. Jag fattade nog inte riktigt hur illa det var förrän vi träffades i söndag. Fy fasen. Men vad skönt att pillerna hjälper lite grann. Och du ska se, att när kroppen fattat vad som är på gång, så kommer illamåendet att gå över. Skönt också att du har en så bra chef, för då kan du släppa jobbet till viss del.

Skrota omkring i morgonrocken och ta det riktigt, riktigt lugnt, så ska du se att det blir lite bättre för varje dag som går.

Jättekram till dig från mig!!

2006-04-20 @ 15:37:26
URL: http://nihaoma.blogg.se
Postat av: Caroline

Åhh, söta Linda! Fy fasen...jag är inte avundsjuk en enda sekund på ditt illamående. Jag såg verkligen hur du led vissa gånger i söndags!
Hoppas du kan hämta kraft ordentligt nu när du är hemma. Tabletterna verkar ju hjälpa något. Håller tummarna för att du redan nu är på bättringsväg!

Jättestora kramen till dej, min vän!

2006-04-20 @ 18:49:10
URL: http://lillymarlen.blogg.se
Postat av: Reisan@work

Känns det bättre idag? Kram, Annika

2006-04-21 @ 09:02:43
URL: http://nihaoma.blogg.se
Postat av: Millan

Din stackare..när jag väntade min sista grabb..så hade jag det som du...kunde inte göra ngt alls utan att spy..hade tom ett spyställe på vägen hem från jobb..jag minns detta som en rysning..
Jag fick akupunktur för det o det var bra..riktigt bra..fråga din BM om den möjligheten

2006-04-21 @ 09:53:17
URL: http://quarter65.blogg.se
Postat av: Lind@ A

Jo jag mår inte mycket bättre, kanske en anings ... postafenen hjälper ca 3½-4 timmar sen börjar allt om...

2006-04-21 @ 11:03:49
URL: http://asplund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!