Hästjakt

Vi passar grannens hästar... Ni som känner mig vet att de djuren är inte mina favoriter trots jag bor på landet. Men när grannen nu skulle åka iväg ett par dagar så kunde itne klämtjäcka jag låta bli att erbjuda mig att " vi kan se till djuren"
Jamen vad bra tyckte grannen. Det enda du behöver göra är att vattna dem och hålla koll så det inte händer något. Men vad bra tyckte denna här. Det kan jag ju klara av. Någonstans insåg jag ju att jag nästan tagit mig vatten över huvudet. Men men nu grejar Linda detta ska man se...
I går åkte ju då pappan och stora prinsessan iväg på fisketur och Lilla prinsessan åkte till en kompis för att sova över för första gången. Ahh tänkte jag. En skön kväll i soffan med popcorn och min hemmagjorda jordgubbssaft. Kan det bli bättre?? Knappast va?

Varmt och klibbigt är det ju så denna här klädde av sig och slängde sig i soffan i förd endast ett par  (ioch för sig graviditetsmodell) trosor och BH.

En liten bit in i Allsången på Skansen så knackar det på dörren. F-n osså. Valrossen försöker rusa upp och slita tag i en tshirt på vägen (Jag insåg att jag annars skrämt slag på vem som än stod utanför)
Utanför dörren stod den egyptisk tavelförsäljare... då undrade jag om jag inte skulle låtiti bli att ta på mig t-shirten. Kanske han blivit förskrämd och försvunnit.

Nåväl, jag ser då att min bil är olåst och lite fördommar har jag allt så jag inser att jag ska gå ut och låsa min bil så inte egyptiern stjäl min bil förrutom att han stört mig i Allsången.

På väg ut mot bilen slår jag ett öga mot hagen och vad ser jag..... Hästen Harry är på felsida om staketet.... Trötta mig, går in får på mig ett par byxor oxå (Någonstans inser jag att det skulle se bra tokigt ut med en gravid kärring i bara trosor slitandes på en ovillig hästkrake)
Sen börjar då det mödosamma jobbet att få in Harry på rätt sida om staketet, Men icke sa nicke, trots morötter och sockerbitar så ville fanskapet inte flytta sig från sitt utrymme som bestod att 3X1,5 meter med taggtråd på ena sidan och en strömlös staketlina. Däremot så kom de andra tre krakarna och tiggde morätter och där stod en annan inträngd i en hörna.... Då var jag inte glad på grannen. Man kan säga att jag och Harry inte är kompisar idag... HAn är dessutom i princip omutbar!
Nu har ju allt ett lyckligt slut och ett tu tre dök en vänlig själ upp som kunde hjälpa mig att jag in hästen i hagen igen.....Med en grimma, fler morätter och rejäl klapp på baken så studsade hästen in i hagen igen.... under linan... Men allsången var slut...... SUCK


Behöver jag säga att grannen har varit hemma idag  hällregnet och lagat staket *s*

Kommentarer
Postat av: Caroline

Hahaha! Usch...jag och hästar är ingen hit heller...minns du min blogg om när jag höll en häst på ridskola åt min kompis, fick panik när den började gå, den sprang in i stallet och jag sprang vettskrämd från stallet...*voine voine*
Underbara frukostbilder! Och vadddddå??? Vanja ¤ månader??? Nänä...stopp här ett tag nu...verkligen? 4 MÅNADER!?! Shit vad tiden går FORT!!
Ses vi under vår semester? Vi börjar nästa vecka, så en dag tillsammans hade väl varit supermys! :o)

Kramis!

2006-08-03 @ 20:35:48
URL: http://lillymarlen.blogg.se
Postat av: camilla

Haha...mkt roligt... Kan du tänka dig den stackars tavelförsäljaren?? Han har ju verkligen grejor att berätta för sina vänner i sitt hemland om gravida kvinnor på landsbygden i Sverige

2006-08-15 @ 22:53:17
URL: http://quarter65.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!