Hur kom människan till?

J hade en diskussion med E härom dagen:

E: Pappa, innan du föddes viste vi inte om du var en pojke eller flicka.

J: Nä det visste vi inte.

E: Inte när jag låg i mammas mage heller

J: Nej... vi trodde du var en pojke då.

E: *Fniss*

E: De enda vi vet vilka de var, det var de fösta människorna på jorden.

J: Jasså säger du det... Vet du vad de heter?

E: Jaha då det har vi lärt oss på "Körkis", de heter Eva och Magnus.



Jag tror vår kära dotter har sett för mycket på" Fem myror är fler än Fyra elefanter", tror kanppast det är det  här de lärt ut på "Körkis"

För ett tag sen frågade E mig om jag visste vad Jesus mamma hette, hmmm sa jag och försökte vara klurig.. vet du....Jahap, sa E : Hon heter Maria Persson. Jag kan berätta att jag höll på att köra av vägen av skratt, var får de allt i från? Framför allt det här om det mer eller mindre religösa.... kan det vara avsaknaden från det i deras uppfostran.. att de  måste söka egna vägnar*asg*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!