Jösses vilken dag det var i går...

Idag kan jag skratta åt eländet... men det gjorde jag inte i går...I går morse hade vattnet frusit, både inne och i tvättstuga. Gud så drygt. Inte kunna tvätta sig, INTE kunna borsta tänderna (kommer osökt att tänka på min  vän C:s blogg där hon skriver om en kvinna med hemska tänder... hon har kanske inget vatten*s*)
Att inte kunna spola på toaletten när man bor fyra personer i ett hushåll är inte heller någon hit. Det bidde till att släpa med sig dusch väska till jobbet och ungarna fick ha med tandborstar till dagis*s* Ungarna tyckte det var betydligt mycket roligare än vad jag och J tyckte det var.
Min goa make for iväg och köpte ett element till tvättsugan under sin lunch och installerade det så det inte skulle frysa så djupt att rören frös sönder.
Men när vi kom hem vid kvällen så stod hela tvätt stugan i vatten... såklart, det hade frusit sönder..... Jag tror vi öste ut 300 liter vatten i från tvättstuge golvet........ SUCK , tur att det är vatten skyddat... J fick fara till min pappas bror Farbror R som är rörmokare och hämta saker och ting som kunde åtgärda denna "lilla" läcka!
Trötta mig... Nåja inget ont som inte har något gott med sig, vi fick en ny ide till vår ombyggnation av köket av min farbror R. Jag gillar idén men J måste fundera lite mera säger han. Vi får väl se vad det blir av det när det är klart. Mannen skule i alla fall ringa till snickaren P och prata med honom så får vi väl se sen. Ett möte med Snickare P och Farbror R kanske kan vara en bra idé.

Idag hade vi vatten i alla fall i tvättstugan, vilket innebar såväl morgontvätt och tandborsting *s* vi kunde även fylla toaletten och spola. Vilken lyx i vardagen. Man inser ibland att man har det ganska bra med rinnande vatten inne, både varmt och kallt!

Nä nu får jag se om jag kan skriva en bokslutsrapport. så där spännande faktiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!