Mannen med svettringar och mumlande röst

Var på föreläsning i går. Om lönesamtalet i ett arbetsgivarperspektiv. En förläsning som vi blivit beordrad att gå på. Det känns alltid så där när man själv inte valt att gå på en föreläsning. Ibland blir det dock bättre när man inte har en massa förväntningar, ungefär som när man inte riktigt kände för att gå ut och festa förr i tiden... det blev oftast roligast då. Men blev då denna föreläsningen det... jag vet faktiskt inte.
Jag blir inte klok på det. Å ena sidan var föreläsaren en man i 55+ med för liten stickad tröja... räckandes knappt till navlen (det hjälpte liksom inte att han i tid och otid stod och drog ner den) å andra sidan så fastnade hans ord en  hel del i mitt huvud. Han hade en urusel presentationsteknik och mumlade och vände sig ofta i från publiken när han pratade. Han pratade mer med tavlan än oss. Han förolämpade två, tre deltagare på föreläsningen och ändå har en del av det han pratade om fastnat hos mig. Han pratade bland annat om att riva ner mäniskors inre referenssystem. Jag förmodar att det är det han gjort med mig. Det är intressant. Hur man samtalar med folk, hur man får dem att förstå mitt budskap och hur jag bär mig åt att få dem med mig åt samma riktning som jag vill = organisationen vill.

Ja, föreläsningen var nog bra ändå.... men han hade i alla fall svettringar under armarna ... STORA sådana.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!