Oj oj oj

Det var längesen sist.
Varken tiden eller lusten har funnits till bloggen på ett tag. Men nu börjar jag bli sugen igen, kanske kan det hänga samman med att jag snart är ledig på ganska obestämd tid. Nästa måndag går jag på min efterlängatade föräldrarledighet. Minst 1 års ledighet från nu! Härligt ska det bli kan jag lova. Kanske blir jag då bättre på att blogga igen? Vi får väl se.

Det händer saker här hemma. Huset har fått en tillbyggnad , på bara en månad har det smällts upp en vinkel. 40 kvm platta med pappväggar och papptak står det här ute. Trädgården är jämnad med marken och är nu endast en enda stor jordhög. Det får bli nästa års projekt. Ska se om jag kan lägga in lite bygg bilder så ni får se hur det fortskrider. Spännande är det i alla fall. Det finns redan en del ankedoter att berätta om från vad som händer när man bygger till *s*

Vi har beställt bil. Den kommer vecka 44. Så himla härligt det ska bli att få rulla i en alldeles ny bil. En Volkswagen Touran. Wunderbaum!

Stora sessan har börjat skolan, eller rättare sagt förskolan! Hon tycker det är stört kul, även om hon ibland skulle vilja få lov att bara vara hemma. De dagar jag varit ledig åker hon skolbussen hem. Usch vad stor hon blev med detsamma! Min sessa som alldeles nyss kom ut? Eller?

Lilla Sessan går på dagis, de dagar jag är ledig så har hon fått vara hemma med mig eller bara varit 8-11, även det är skönt, det blir mer tid till att leka och busa här hemma. Idag har dagis stängt och hon ligger nu uppkrupen i soffan under en filt och bara njuter av att få se på TV under dagtid.

Älskade J har fått nytt jobb. Sa upp sig från det gamla förra veckan.
Är övertygad om att han tagit rätt beslut.

Bio... var vi på i fredags med barnen, " På andra sidan häcken" Definitivt sevärd!!! Både jag och Älskade J och Prinsessorna tyckte om den. Innan blo blev det KinaMat som alla gillar, dock kunde inte den här äta så mkt som hon brukar. Någon har pakerat  med baken på min magsäck och övriga kroppsdelar på mina lungor tror jag. Kan bara äta små portioner och knappt andas *s* Men det är  bara 65 dagar kvar till beräknad ned komst så jag överlever säkert utan luft tills dess.

Fasters prinsessa måste jag ju oxå säga något om, hon blir snart 6 månader , jösses var tog tiden vägen .... Hon sitter redan stadigt och är en sån solstråle! *tycker om* Passade henne en dag för inte så längesen. Hon är så söt så, även om hon blir tvärilsk när inte maten serveras snabbt nog*s*

Nä nu ska jag göra lite frukost till mig och lilla sessan. Sen tror jag det blir tvätthögen som får min uppmärksamhet. Sessans kompis kommer vid 10 så sen kan jag göra nästan vad som helst då de leker så himla fint!

Ha det så ses vi ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!