Tidig morgon idag var inte lika med sovmorgon

Ja idag var inte den tidiga morgonen lika med sovmorgon, gick upp vid 0445 första gången....Nåon ifamiljen tyckte det var dags då. Inte jag då alltså.

Malla är hemma idag med förmodade vattenkoppor.. men hon är dock inte så påverkad utan kan härja runt ganska vilt ändå.

Helgerna gå alldeles för fort... tycker inte jag/vi hinner något, fast den här helgen har vi (läs älskade J) fått gjort massor. Vedhögar som flyttats och lavats, ett gammalt uterumsgolv som rivits upp. Jag har tvättat och tvättat och arbetslett min kära make *s*

Grillat har det blivit i dagarna tre. Mums!!! Igår hade vi besök av blivande svärdottern och hennes föräldrar *asg* Nä skämt å sido kompisar med lillabebisen M som är precis två månader mindre än Snusmusen. Storebror L var oxå med och den pågen är bara så go, en mjuk kille som har mkt känslor *tycker om* Tja, jag tycker väldigt mkt om föräldrarna oxå :-)

Idag tar jag hand om all den rena tvätten och ska försöka rymma upp/städa en runda där uppe med sessornas hjälp. De har visat tydliga tendenser den sista tiden på att vara välvilligt inställda till städning. Då gäller det att passa på.


Älskar att gå hemma, saknar dock några av mina kollegor och min goa chef. Dock saknar jag inte jobbet i sig. Älskar att inte vara stressad älskar att ha tid med barnen. älskar att njuta av  varje dag. Saknar i bland pulsen av jobb men samtidigt så får jag ju sådan näring av älskade J , att jag känner att nja.... vill jag verkligen tillbaka. Vill nog inte jobba som chef i varje fall.... eller jo men inte på heltid och går det att jobba som chef på 50-75%?Vi får väl se ... vill vara hemma så länge jag kan i varje fall..

Förresten... Snöflingan  har blivit en Solstråle igen. Hennes arga arga humör är borta. Med det säger jag over and Tjipp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!