Tre steg fram och fem bakåt eller Snusmusens fötrollande ögon

Jesus vad svårt det är att hitta vettiga rutiner som trebarnsmamma... Att det skulle vara så här svårt, det trodde jag aldrig. Har skratta mycket åt mig själv de sista dagarna.
Varje morgon börjar med projektet att få iväg sessorna till skolan.... *fniss* Det har vi lyckats med alla dagar, dock har vi kommit iväg ca 20 minuter för tidigt med följd att vi fått cirkulera i bygden för att jag vill inte lämna Malla på skolgården i detta rusk väder. Nåväl efter att ha kommit hem så har jag och Herr SNusmus gett oss ut på en entimmas prommenad. Tänk om man begåvats med en son som sov då... Nej då han ligger nöjd och pratar med mig hela vägen *s* Därefter så har jag försökt få en timmes tid till att plocka undan här hemma, dammsuga och annat sånt och kanske rent av en dusch efter prommenixen... men ack vad det är svårt när man har en son som vill titta en djupt i ögonen hela tiden. Må vara att de är fina men jag behöver ju få undan lite..*s*
Därefter så är det dags att hämta upp Snöflingan och passa på att handla lite. Hem och äta lunch med flingan. Sen kommer Malla hem och en timmes umgås med henne, läsning eller något annat med dem båda. Sen har jag tänkt att påbörja middags maten... men återigen.. det är svårt när man fortfarande har på sig svettiga kläder sen morgonen....och dessutom vill fortfarande sonen titta mig djupt i ögonen...  Jösses koss...Ut med sessorna i regn vädret och leka lite. Mellanmål med ut till dem.  Passar på att duscha mig själv samtidigt som Snusmusen tittar på... ett avslappnande bad till honom kanske så att han kan sova en stund?? Nej nej .. om man badar och är Snusmus så blir man bara piggare *fniss* ett tu tre står älsakde J i dörren och jag tittar lite undrande.. va slutar du tidigt idag?? Nämen mamman, säger älskade J klockan är 17... oj... var är flickorna..... jesus de är fortfarande ute... och vad ser jag ute på ängen jo två små sessor i reflexväst lekandes med grannens 16 åring och hennes häst...Duktiga tjejer som tagit på sig reflexerna...Ingen middag färdig....... men vad gör det... Snusmusen har ju tittat djupt i mina ögon och ja.. jag är förtrollad...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Söta lille lillebror! Ja, dom ögonen...större och vackrare får man leta efter! :o)

Kramis

2007-01-11 @ 16:32:29
Postat av: Caroline

Postat av MEJ!

2007-01-11 @ 16:33:00
Postat av: Mia

Gull gubben ! såklart att han ska se mamma i ögonen!! Snart börjar han skolan och vill inte veta av något sånt. Kram.

2007-01-11 @ 19:57:22
URL: http://miloa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!