Båstad kommun

I Båstad kommun har man tagit beslut om att ändra taxor i äldreomsorgen. Man väljer bland annat  att ta ut en avgift på 200 kronor i månaden för trygghetslarm. Rimligt och ganska vanligt, tror de flesta kommuner här runt om kring tar ut 100-200 kronor i månaden och det är väl skäligt. Men sen kommer vi till det som är intressant, man tar ut en avgift på 100 per uttryckning, alltså för varje gång man måste få hjälp efter att ha tryckt på sitt larm. Det här är för mig lite konstigt. Har man dåligt med slantar får man kolla om man har råd att larma innan man ramlar eller? .. Oooops den här månaden har jag behövt hjälp 8 gånger redan så nu får jag låta bli att få hjälp till toaletten mitt i natten.  Visst stoppas allt av maxtaxan men ändå.
Nu ska jag i ärlighetens namn säga att jag har inte koll på hur disskuionen har gått i Båstad kring det här men detta ska Fru Asplund undersöka.  Skulle även vilja se hur rutiner och riktlinjer i övrigt ser ut kring biståndsbesluten. Kan ju vara så att man har nån bra lösning på det förrutom maxtaket. Återkommer

Läs mer http://hd.se/bastad/2007/10/19/hoejda-taxor-inom-vaard-och-omsorg/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!