Det handlar om inställning

Min älskade J har alltid hävdat att det handlar om inställning. Och det gör det kanske. Till viss del har han säkert rätt, har man tron på att man ska bli frisk så blir man det kanske lättare. Men frågan är gäller det här i alla lägen. Jag ska fråga honom när han kommer upp. Efter en halvnatt i Fröken Snöflingas(som drömmer mardrömma) säng medan jag tog hand om gnälliga Herr Snusmus kanske har fått älskade J att tänka om, det handlar kanske inte bara om inställning.


Jag och Herr Snusmus är uppe, han har feber och jag är bara pyttelitesnuvig, vi är ganska gnälliga, det är kallt och ruggigt och jag kommer vara helt slut ikväll, ibland är inte livet så kul

. Så kan man ju se på saken.

 Sen kan man se på det som så att jag och Herr Snusmus är uppe och har tänt en massa levande ljus, krypt upp under en filt och myser trots att vi är lite gnällliga och tja vad gör det att vi sovit dåligt vi kan ju faktiskt ta igen oss under dagen. Livet är ganska bra i all fall.

Man har ju álltid valmöjligheter att se det mesta i ett positivt ljus, om man vill. Det handlar bara om inställning....

Älskade J har nog rätt.
image146

Kommentarer
Postat av: familjenhuss

vilken underbar inställning det var det sista ska jag med komma ihåg nu när vi varit uppe till 4.30 i morse :-D

2007-09-12 @ 09:13:05
Postat av: Paia

Min vän! du kan omöjligt vara gnällig. Där är alltid två sidor på ett mynt. Massor av Kramar p

2007-09-12 @ 16:19:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!