Dagens val


Idag på morgonen valde jag att köra Väg 2 för att se hur lång tid det tog, det gick lika fort som min söta grusväg. Precis som jag misstänkte. Jag har en buss som riktmärke när jag är i Västra Torup så ska bussen vara vid en speciell busshållplats och den var på samma plats även idag.



I går när jag körde lilla grusvägen hem så fastnade jag på vägen, framför mig stod en stor plockepinn-bil (dvs timmerbil). Det var bara att slå sig till ro och vänta.  Fast även väntan kan vara behaglig om man bara kan slappna av. Mitt enda problem var att Snusmusen var hos MammaDag och skulle hämtas SNART och Malla och SNÖFLINGAN snart skulle komma hem med bussen. Tror ni det var någon täckning på mobilen här?

Nja, men jag lyckades få fram ett kort meddelande till MammaDag och ett litet sms till flickornas busschaufför att jag skulle bli sen. Söta MammaDag sa att jag skulle ta det lugnt och den söta Busschaffisen var snäll och stannade en bra stund hos flickorna så de inte behövde vänta så värst länge! Vilken tur vi har som har så snälla människor runt omkring oss.


Hemvägen styrs av huruvida jag ska handla på väg hem eller ej, idag var det raka vägen hem, men med tanke på plockepinnbilen igår så tog jag väg nr1 hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!