En dag till sjöss



Idag var det premiärdags för nya båten. Makens nya älskling.
Efter visst kaos och lite gnäll och skäll så kom båten i sjön.
Hon glider fint i vattnet.
 Barnen vill först fiska, när pappa J fått fiskeprylarna på plats vill mamma L äta. Pappa J får en mindre brytning. Mamma L surar lite, hunger är inget man leker med.
Barnen försöker få båten att kantra, pappa J får en brytning, änderna anfaller. Grillen är tänd, Ingen av änderna hamnar på grillen. Korven smakar smaskens  därefter packas allt tillbaka i båten och resan tillbaka blev ganska angenäm.
Men det är ett ganska stort projekt att "ro" i land innan man är van känner jag....
Kanske ska Snumusen stanna på land nästa gång, han fick skogstoksanfall när han inte fick styra båten själv HELA tiden. Taskig Pappa J :-)
Älskade J stannade kvar med båten i Västersjön medan vi andra åkte hem, trötta och nöjda.


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: Pernill@

Jag kan säga att det såg väldigt mysigt ut..

Om jag skull etagit med mig mina tre skogstokiga ungar i en båt ??

_NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ

Du är modig du....

2008-08-06 @ 20:13:31
URL: http://www.minimi05.blogspot.com
Postat av: Karolina

Haha, ja tre ungar på sjön är ingen barnlek :)

Ser ut som en Linder, är det de? Vi har haft en sådan och ibland saknar jag den!

2008-08-06 @ 20:28:31
URL: http://blogg.trebarnsmamman.se
Postat av: Wiells hörna

Kul att ni är nöjda med båten :) Vi hade en linder 410 med typ 3hk...men sedan tog pappa motorn och då bytte vi in lindern och köpte ny större motorbåt.

2008-08-07 @ 21:23:26
URL: http://blogg.wiell.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!