Med assistans

Jag och barnen gav oss på att städa över däruppe. Jag är nu ganska övertygad om jag borde låtit barnen göra det själv. Vi bytte lakan överallt. Jag kastade ner lakanen för trappan. Tavlan som hängde på väggen åkte ner med ett brak. Ja, jag är klantig. Jag borde inte assistera barnen, de hade säkert burit ner lakanen med följd att vi inte hade haft glas-splitter över hela hallgolvet. Vi borde nog inte ha klinkers... Inte om jag ska assistera barnen med städning i alla fall.
Nåväl hallen blev dammsugad. Därefter hjälpte barnen mig att städa Snusmusens rum, det är bättre när de assisterar mig än när jag assisterar dem. Skönt att ha färdigt. Snart bara tvättstugan kvar.

Kommentarer
Postat av: Pernill@

Du får jättegärna komma hit och assistera mig med....

2008-06-19 @ 13:03:31
URL: http://www.minimi05.blogspot.com
Postat av: Karolina

Vad jag älskar skånska!!!!! Dammsugad säger jag med...och nu har jag lärt maken och barnen att säga så också :)

Klart hallen är dammsugad och inte dammsugen!!!!!



Önskar dig och familjen en trevlig midsommar!

2008-06-19 @ 21:56:51
URL: http://blogg.trebarnsmamman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!