Ung och bortskämd

Jag har sett bland det gräsligaste jag någonsin sett, Tittade på SVT:s Ung och Bortskämd, vad beklagansvärt. Inser att min 9 åring och 10 åring och faktiskt även 4 åring gör mer hemma än vad de här barnen faktiskt gör.
Alla våra barn får hjälpa till här hemma, städa sina rum, sortera in sin egen tvätt, lägga smutstvätt i tvättkorgen, tömma diskmaskinen  och duka av och på bordet är väl de saker som de alltid gör, sen får de hjälpa till med annat i bland oxå, som bära in ved, dammsuga, stryka tvätt, laga mat. Båda de stora får ibland hjälpa till att soretera tvätt. Allt det här måste de lära sig innan de blir vuxna för jag tänker inte göra det åt dem då. Det vi hjälps åt med nu det gör att vi har mer tid för varandra sen. Alla ungarna är fantastikst duktiga med "sina" sysslor och det är sällan eller aldrig gnäll över något.
Men jag funderar över de här föräldrarna, tror de att de gör barnen en tjänst? Jag förstår det inte.




I eftermiddag så blir det barnarbete här hemma igen. Det står Snöskottning på schemat :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!