Med hicka och stora klumpar i halsen

Jag har insett en sak idag. Vi har färdats med bil genom vidunderliga skogar och förbi underbart vackra sjöar och älvar. Men ju närmre vårt resmål vi kom desto mer klumpar i halsen och magen fick jag, till slut hade jag hicka oxå, skrämslehicka. Vet ni hur högt fjällen runt Sälen är?? De är Höga...... Vet ni hur kala de är?? De är kala... Vet ni hur många stigar det ser ut att gå på dem?? Näää inte många.... Och vad är nu allt det här att f¨å hicka över.... Jooo om man som jag fått för sig att man ska ta sig runt på femdagars orientering så har jag nu insett att börja på ett fjäll är ingen hit... Undras om jag kommer hem igen... Jag borde ha börjat nästa år, då är O-ringen i Småland i Eksjö då är det liksom mer riktig skog. Fan jag sitter i Klistret... Tror ni det funkar och slänga sig ner på fjället och ropa på mamma??? Nääää inte om man känner min mamma.... hon må vara rar men inte sören hämtar hon ner mig från berget. Hon skrattar möjligtbis åt mig. Undras flundras hur jag ska ta mig ur det här... elller hur jag ska ta mig igenom det ....
Återkommer med fler rapporter¨kring vad som händer
I morgon har min goda far lovat att lotsa mig igenom en liten träningsrunda på fjället.... det blir första eldprovet... Hör ni inget mer så vet ni var jag är och kasta er då i bilarna och komma och hämta mig.... Jag lovar att svara på alla som ropar på mig.

Mer att läsa om Oringen och femdagars hittar du här: O-ringen

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer
Postat av: Karolina

Men Linda fjällen i Sälen är yttepyttesmå om du jämför med typ alla andra Svenska fjäll. Det där fixar du lätt!!!! Var i Sälen är du?

2008-07-17 @ 22:48:13
URL: http://blogg.trebarnsmamman.se
Postat av: Hilda

Jag håller tummarna för dej Linda!!!

2008-07-18 @ 00:52:05
URL: http://hildazheaven.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!