Jag läser



Margareta Sturessons "Om det så skulle kosta mig livet" En tankeväckande skilldring av hur det är att leva och ta sig i från en sekt. Boken har berört mig även om jag inte ens i min vildaste fantasi kan föreställa mig varför man kan fastna i den världen.

Boken kanske berör mig för att jag vet vem Margareta är, hon arbetar i samma bransch som jag, den berör mig kanske för att vi bor väldigt nära Kristet Center Syd som är sekten och jag kör förbi den varje dag. jag vet inte, men berörd blir jag.
Att man så hängivet och lojalt kan viga sitt liv åt någon som bryter ner en både fysiskt och psykiskt. Jag har nästan läst boken från pärm till pärm. Gripande. Jag har svårt att förstå hur man kan tillåta sig att bli så hjärntvättad, hur man tillåter sig att stanna.

Jag rekomenderar den varmt i alla fall. Mycket känslor och mycket tankar väcker den känner jag.

Förlaget beskriver boken så här :
Margaretha Sturesson var en välutbildad fyrabarnsmamma med mycket ork och energi när hon och hennes familj gick med i Kristet Center Syd, en ny och visionär församling i Höör. 14 år senare låg hon med rött vak på psykiatrisk klinik efter upprepade självmordsförsök.  Vad var det som gick snett när Guds rike skulle byggas? En berättelse inifrån om maktmissbruk för heliga syften -- och om att till slut lyckas ta sig ur ett medberoende


Kommentarer
Postat av: familjen huss

är det inte kvinnan i rullstol som det handlar om henne det har stått i allers om med

hon e med engagerad i politiken så isåfall vet jag vem det e jag ska nog läsa den då med om du säger att den en bra

ha det

2010-01-17 @ 21:29:05
URL: http://www.hussanette.zoomin.se
Postat av: Mia

Hej!

En update kanske?Vart ska du börja jobba-är ju så nyfiken..undrar oxå om du hört något mer från karin olssons syster..vi letar fortfarande aupair:-)

Kram

2010-01-20 @ 20:25:06
URL: http://www.vikingjoddlare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!