en alldeles vanlig dag i mitt liv

Blev inspirerad av vännen A på http://nihaoma.blogg.se

En vanlgi dag ser ut som följer.



0600 Klockan ringer , Ligger kvar en stund och lyssnar på fåglarna och på sonen som ligger och jollrar i sin säng


0615 Stiger upp tillsammans med sonen, Klär mig och sonen samt  plockar fram kläder till döttrarna.

0630 väcker maken samt äter ltie frukost.

0645 väcker båda prinsessorna

0700 Ger sonen mat samtidigt som flickorna äter sin frukost

0730 packar ut alla i bilen för avfärd mot skola och dagis.

0745  Storan avlämnas med puss på skolgården,

0750 Vi övriga går in på dagis, sitter och pratar lite med dagisförknar eller läser en saga med Lillan

0800 kör till Perstorp och handlar

0930 landar hemma igen och sätter mig en stund med datorn och småsurfar lite, startar samtidigt en tvätt

1000  plockar undan en runda här hemma samt förbereder middagen. sonen äter igen

1050 kör tillbaka till dagis och hämtar lillan

1115 hemma igen och sätter igång med lunch och hänger tvätten

1145  Lillan och jag äter lunch

1200 mys med lillan och sonen i soffan eller ute.

13 00 Storan kommer hem med bussen. Utelek med alla tre, tvätten fortsätter att rulla.

15:00 går in för att göra fika, äter ute, sonen äter igen

1515 ge mig på ett av 2345452 olika trädgårdsprojekt

1700 pappan kommer hem, middag intages

1800 Barnen åker in i duschen, tår skuras, naglar klipps, hår fönas, pyjmas på

1830 Tv stund för barnen´och pappan  och egentid för mamman, beroende på väder så blir det surfning eller utomhusaktivitet

1930 barnen stoppas i säng.

2000 jag och älsakde maken sitter tillsammans och pratar om dagen.

2100 hänger sista maskinen för dagen tar en dusch

2200 kryper ner i sängen och somnar på studs.                






Kommentarer
Postat av: Jim

Vilken rolig idé. Jag gillar kanske inte att tänka på det som varit, men däremot att plannera. Och med ett sådant bakgrundsmaterial, som ovan, kan man utvärdera och kanske förstå vad man egentligen håller på med hela dagarna. En annan kul grej är att jag förtås tänker att alla dina dager är enligt ditt schema, så är det nog inte, men det hade varit kul om så vore, i alla fall för mig, som betraktare.

2007-04-27 @ 10:20:52
URL: http://www.jimweb.se
Postat av: Lind@n

nja varje dag ser ju itne riktigt ut så utan en och annan dag fylls med kompisar och vänner som kommer på besök, och tvätten kan bytas ut mot städning vissa dagar, handlingen mot stryktvätt osv...
Det är lite smånyttigt att fundera över var dagen tar vägen ibland.

2007-04-27 @ 10:27:08
URL: http://asplund.blogg.se
Postat av: Pernilla

Jaaaa som en vanlig dag...
Minus allt gnäll och raseri utbrott och alla andra måsten *ler*
Och allt springade efter monster Milo..
Kram på dig

2007-04-28 @ 15:44:49
URL: http://www.minimi05.blogger.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!