Idag...

Idag är det internationella kvinnodagen. Då tänker jag på alla oss kvinnor som trivs med vårt liv och lever i jämställda förhållande, vad bra vi har det. Det är värre med dem som inte har det så. Alla måste kanske hjälpas åt för att kämpa för jämställdheten men jag hävdar ändå att alla har till viss del ett eget val. Tänker på en speciell vän som inte är nöjd med sitt förhållande... ingen mer än hon kan lämna det...men jag tror att hon är rädd för att stå själv, att hon tror att alla vänner kommer att välja att ta parti för honom... men så är det kanske inte...

Idag är Snöflingan hemma, och väl är väl det då hon valde att gå upp första gången kl 05:30, då hade jag förvisso redan varit upp med monstret Herr Snusmus som valde att vara hungrig kl 04:30 och därefter ville prata med sin rara mamma. ( Det ville inte hon, men det är svårt att motstå honom när han smajlar allt vad han kan.) Nåväl tillbaka till Snöflingan, hon sitter nu uppkrupen i soffan och myser med filt och att få äta gröten i en skål i soffan.

Idag fyller en vän år, 50 modiga år, detta är en kvinna jag beundrar, hon har kraft, hon har gått igenom så mkt tänker så mycket poå henne. Läs mer om henne här : http://hd.se/familj/2007/03/08/nu-kan-hon-se-framaat-igen/

Idag plockar jag ihop kläder till en bekant som väntar barn, igen får jag kanske säga...Skönt att bli av med alla kläderna, jag ska ju i alla fall inte använda dem fler gånger. Känner så tydligt att jag är klar nu. I och för sig ska man kanske inte säga ALDRIG men jag tror int jag vill ha fler småttingar nu, jag är nöjd med de tre underbara troll jag har.

Idag längtar jag efter våren och sommaren, vill ha det varmt och skönt, vill kunna gå ut när jag vill, klädd hur jag vill, slippa regnkläder, gummistövlar och massor med grus i hallen, Vill kunna sitta och sola i en vrå och bara ta det lungt med en kopp kaffe. Kanske ta en prommenad till dammen en bit bort och simma en runda.

Idag kommer en annan vän som ska åka tillsammans med mannen och uppvakta ovannämnda 50-åring. Vännen som kommer hit får mig ofta att skratta även om jag kan prata med henne om allvarliga saker. *Tycker om*

Idag tänker jag även på min  älskade vän I, som har det tufft tufft tufft. Hoppas att allt löser sig snart vännen! Kramis på dig

Idag lämnar jag Malla och hennes vän F på kören. Oj vad hon gillar det! Fast innan dess ska hon städa.... och det gillar hon INTE, kan inte förstå att en 6½ åring kan stöka upp så mkt.


I morgon är en annan dag! kanske man ska säga i schlagertider.

I morgon åker vi till tropicariet med vännen C och hennes troll E&O därefter stundar Väla och lite shopping.

På lördag är det simmning för båda barnen på morgonen och därefter stundar stora schlagerslaget! Lillebor med söta rara lilla A och fasters prinsessa kommer hit, ser på Melodifestival med oss och äter gott.
Har svårt att bestämma mig för vilken låt som är favorit, men jag tror att jag fastnat för Skolfröken och Andreas Johnson, Sessorna är lika på det klara med att Sanna Nielsen är deras favorit och javisst jag förstår dem... även om det inte är min smak..The Ark:s låt är bra men känns som jag hört den förrut...
Får lyssna på den nyinköpta melodifestivalskivan några gånger idag så jag vet vem jag ska rösta på!

Nu ska jag kasta mig över den sista stryktvätten!

Tjipp

Kommentarer
Postat av: Caroline

Ses i morrn, Trollmor!

Kram från en annan Trollmor! ;o)

2007-03-08 @ 21:19:36
URL: http://lillymarlen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!