Vår Lilla Snusmus

I tisdags var vi på sexmånaders kontroll. Ppåpekade för den inhyrda men trevliga läkaren på BVC att Snusmusen har varit lite grummlig i sitt ena öga, ja svarade hon, jag ser det, dessutom är det ögat mkt större än det andra... näää sa jag elelr jo det är det ju men det är ju det andra som är litet försöker jag säga... så har ju älskade J och Malla Ankarkrona det oxå när de blir trötta.... Nej säger doktorn det  tror inte jag, utan det är hans högra som är större, jag tror han har ett ökat tryck i det ögat. MMM jahaa..... vad händer nu då, jag vill att ni åker på en akutremiss till ögonkliniken i Ängelholm. Och sen kan det kanske blir Lund därefter ...VAAAA?? nu stängde Mamman avVad tror du det kan vara ... jag kan itne utesluta något men jag misstänker Akut Glaukom, även kallat Grön starr (läs gärna mer på http://www.sos.se under små och mindre kända handikappgrupper)

Nåväl vi fick en akut tid i Ängelholm hos doktor BB, en mycket trevlig och behaglig man, han klargjorde egentligen ingeting som den tidigare läkaren sagt förrtom att han styrkte att man inte kunde utesluta något allt från ingeting till en tumör, men även han var inne på att det skulle vara Glaukom. Vi fick en ny akut remiss till Lund den här gången.  Och där är vi nu, vi har fått en tid på måndag kl 1045.
Just nu spelar tankarna åt alla håll och kanter, alla tankar är inte rationella och bra, samtidigt förs´öker jag hålla mig lugn, med Älskade J:s hjälp går det ganska bra. Återkommer när jag/vi vet mer.
Tjipp over and out.

Kommentarer
Postat av: Ella

Era stackare!! Den där oron är fruktansvärd. Förmodligen är det ju ingenting allvarligt men jag förstår att det måste kännas jättejobbigt!! Önskar er all lycka till!! /Ella

2007-05-27 @ 07:50:22
URL: http://whattowear.blogg.se
Postat av: Anna

vi håller tummarna för att de hittar vad det e i morgon så nislipper den där fruktansvärda ovissheten och att lilleman snartblir frisk igen Kamar

2007-05-27 @ 11:52:27
Postat av: Annika@home

Hej, vad jobbigt det måste kännas med all ovisshet just nu. Men vilken lättnad i morgon när ni med all sannolikhet för veta att det var just ingenting.
Såg på länken att "effektiva kirurgiska ingrepp har funnits alltsedan 1936"! Jag menar, det är ju flera generationer sedan och fixade dem det då så är det ingenting mot vad som kan fixas nu.
Även om det inte kommer att behövas, så håller vi alla tummar för er i morgon. Jag kikar in efter lunch imorgon igen. So long, vännen!
Massor av kramar,
Annika m.fl.

2007-05-27 @ 21:12:25
Postat av: familjenhuss

usch era stackare hoppas att lilleman snart blir frisk igen :-(...
*Tänker på er*

2007-05-28 @ 10:34:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!