Hushållerskan

Sitter här och funderar på vad den manliga motsvarigheten till hushållerka heter, Hushållare? Oavsett så kan jag tala om att jag har två pojkar här hemma som är duktiga sådana. Jag är bortskämde med en man som tar stort ansvar här hemma och jag tror vi på vårt sett har ett ganska jämställt förhållande, Oavsett så är i allfall vi nöjda. Nu håller vi på att lära upp barnen. Malla  Ankarkrona och Snöflingan är duktiga tjejer och förrutom att städa sina rum även har ansvarsområdet tömma diskmaskinen samt duka av efter middagen och sätta in i diskmaskinen. Det söter det med bravur. Snusmusen har själv mant tagit sig på att hjälpa till att sköta tvätten.Det finns bara en sak som är bättre än att plocka ur tvätt maskin och torktumlare och det är att krypa in i diskmaskinen, men det är ju likson flickornas område så han får hålla sig atill att assistera i tvättstugan. Ibland blir det inte som man tänkt sig *s*image234

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!