Nästan varje vardagsmorgon kl 08:00

På vardagar så ser min rutin ut ungefär som följer

0551 Klockan ringer  - Jag vill kasta den i väggen, sätter den på Snooooze
0600 Klockan ringer - IGEN?? Kan det vara möjligt. Släpar mig upp
0605 Rusar runt över allt här nere och plockar fram gympakläder, skolväskor, frukt, kläder till barnen ja och allt annat som ska med till skolan, skriver på lappar, skriver signaturer i allehanda kontaktböcker. Hinner oftast kolla mailen här någonstans oxå
0630 Väcker Malla och Fröken Snöflinga. Myser med dem i soffan framför lite morgonbollibompa samtidigt som vi försöker ta på oss kläder, ja alla tre. 
0650 Skickar ut barnen i köket till Älskade J som har sett till att det kommit frukost på bordet, . Tar över Snusmusen från Älskade J. Tjatar på flickorna ät nu, drick nu, ät nu osv.
0705 Kammar hår på barnen
0707 Tjatar på barnen om tandborstning
0710 Älskade J:s alarm säger gå till bussen. barnen och mannen får var sin puss och försvinner ut genom dörren.
0711 Mamma Asplund far runt i 19 minuter och plockar iordning och plockar undan sätter på tvätt hänger tvätt startar diskmaskinen
0730 Nyheter på Tv
0740 Fortsätter att plocka och plocka i ordning alla möjligt.
0759 sjunker ner framför datorn och ..... då ska min Fru Underbar och Go vara där..... men varken i går eller idag är hon det..... jag blir lissen.....


Kommentarer
Postat av: Karolina

Ja herre gud, så stressig mornarna kan vara och alltid börjar de för tidigt och är för stressiga :) Ha en bra dag!

2007-10-16 @ 08:47:11
URL: http://river.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!