Vägval

Vägval


När jag kör till och från jobb så har jag valmöjlighet att köra olika vägar. Det finns flera vägar som bär från Forestad till Hässleholm. Nästan så man skulle kunna tro att alla vägar bär till Forestad faktiskt..
Väg 1 (Över Norra Rörum, Tyringe) är en asfalterad väg som är ganska krokig, rolig att köra men det händer inte så väldigt mycket.

Väg 2 (Över Perstorp och sen väg 21) Om möjligt ännu krokigare fram till Perstorp men sen är ju 21:an urtrist.

Väg 3 Över Höör och sen 23:an upp till Hässleholm, inte alls kul, dels för att jag körde den vägen när jag fortfarande satt i Sösdala.

Väg 4 Rakt igenom skogen på en liten ynkig grusväg över Bladhult, Ringhult Västra Torup och sen Tyringe. Jättekul och tro det eller ej, minst lika snabb som alternativ 1 och 2 och snabbare än 3.

Dessutom får man på det sista alternativet se Rådjur, Vildsvin, Ekorrar, Harar, Kaniner och massor med fåglar, man ser bäckar och vidunderlig natur. Det finns nog bara en nackdel och det är att bilen blir skitig som fan....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!