Det närmar sig

Jag ska snart börja jobba igen. på riktigt liksom, efter nästan 2 år hemma. Lite läskigt är det allt. Samtidigt ska det bli skönt, roligt och stimulerande att komma igång igen. Satt och läste igenom lite mail i från jobb och hade bland annat fått ett från jobbets hälsostrateg. I det mail kunde man bland annat läsa lite olika citat. Ett som jag fastande för var:

 

"Ta dig samman och gör något onyttigt"

OKÄND


Tänk, nu ska jag ta mig samman och göra något som är nyttigt, missförstå mig inte, att ha varit hemma är nog det mest nyttiga jag gjort i mitt liv. Det har varit två oerhört givande år men det ska bli skönt att bli en del i ett vuxet sammanhang igen. Jag har lärt mig mycket om mig själv under de här två åren. Jag har åstadkommit mycket under de här två åren, dels för att familjen ska må bra men även för min egen del, för att jag ska må bra. Vad sägs om att ha slutat röka, förbättrat min kondition och jag har tagit ett starkt grepp mot min övervikt.  Och allt det här här varit nyttigt. Men nu ska jag börja göra nytta på jobbet igen och som tidigare sagt det är med lite skräckblandad förtjusning jag ser fram emot den 1/9.  Det som är en stor utmaning i det hela är att få livspusslet att fungera med Jobb-Skola-Dagmamma-Ledighet osv...
Men det blir säkert jätte bra. Vi ska nog bara ge oss lite tid att komma igång.

Häromdagen fick jag en present av mamma. Den tänker jag ha på jobbet för att påminna mig själv om att dricka mycket vatten.  Jag fick även ett tillhörande glas. Jag blev jätteglad.


Kommentarer
Postat av: Trebarnsmamman

Ooooo vilken fin kanna :) Totalt ha-begär!

2008-08-19 @ 22:04:08
URL: http://blogg.trebarnsmamman.se
Postat av: Camilla

Oj ja...tiden går fort..men vad härligt att du hunnit med så mkt under dina lediga år..(lediga var väl att ta i)

Man kunde önska att fler människor fick ta sig några år o pausa livet lite...alla hade nog vunnit på det...



Jag har oxå pausat..fast lite längre än dig..och hade jag inte gjort det..vet jag inte om jag orkat med mig själv...



Lycka till den första..o gå ut o var kvinna..inte bara mamma o fru..

2008-08-20 @ 09:38:26
URL: http://nogg.se/quarter65

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!