Ledig dag

Idag är vi lediga, totalt lediga, inte ett endaste måste.
Underbart.

Barnen sover, eller rättare sagt flickorna sover, jag och Snusmusen går runt i jamas och plockar lite här och där. Skönt. Älskade J jobbar. Stackare. Lider med honom, vet hur svårt det är att motivera sig när man har 7 arbetsdagar kvar inför en lång ledighet, i hans fall 3½ månad då han ska vara hemma och vara pappaledig.

Själv har jag bara 2½ månad kvar på min 2 år långa ledighet. Den 1 septemeber ska jag börja, jag kommer jobba heltid under den första perioden om jag förstått det rätt, tror dessutom att det är ganska välbehövligt, där är att göra kring mitt projekt kan jag säga nu när jag börjar få grepp om det hela. Så från att ha styrt min tid mer eller mindre helt själv ska jag gå till att i alla fall1½ månad jobba 07:30-16:00. Ska bli kul och spännande och samtidigt hemskt och läskigt. Hemskt och läskigt för att jag ska iväg varje dag och spännannde och kul för att jag behöver stimulans. Ska bli kul att få komma i gång igen.
Sen är det med jättestor sorg i mitt hjärta att en av mina goa dansbandskollegor har sökt sig nytt jobb och dessutom fått det. Jättekul för henne men mindre kul för mig, hon har varit en av dem som gjort min arbetsdag kul och hon har varit mer eller mindre som en mentor och inspiritionskälla. Men hon försvinner ju inte så långt bort utan att vi kommer ha kontakt ändå. Men ändå....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!