Badglädje

Alla mina ungar har alltid älskat att bada, såväl hemma som i hav och bassäng.
I eftermiddag ska vi ta oss till ugglebadet för ett dopp, Malla Ankarkrona simmar bra och har gjort änge nu, Fröken Snöflinga kan men vågar inte rikgit släppa sina armpuffar än. Men det är på gång. Hon går på simskola en eftermiddag i veckan.  På tal om simskola så är det oerhört vad det kan skifta i pris för en termins simskola. Vår simskola kostar strax under 400 per termin, men jag vet vänninor som betalar långt över 1500per termin. Vad betalar du för dina barn?
image312

Kommentarer
Postat av: Karolina

Vi är ena riktiga snåljåpar och betalar 300 kronor för 15 dagars simskola under sommaren i havet. Men simskolor varierar hemskt mtycket både i pris och i kvalitete. Tyvärr brukar priset ofta vara relaterat till kvaliteten. Men generellt är utomhussimskola billigare än inomhssimskola eftersom du slipper den superdyra lokalhyran.
Stora J går i samma simskola som jag själv gått i, och där jag själv jobbat i 10 somrar. Hon har mina gamla elerver som lärare, och kvaliteten är jättebra. Det tar längre tid för henne att lära sig eftersom det är i snitt 17-18 grader i vattnet. Men när hon väl kan simma...ja då kan hon verkligen simma. Hon simmade 1 meter sista dagen på simskolan förra sommaren, så i år kommer det :)

2008-03-27 @ 07:42:05
URL: http://river.webblogg.se
Postat av: Tessan

Jo det är kul med bad!! Imorgon ska jag ta med alla barnen och bada. Får se hur det går. Charlie har inte badat i nån simhall förrut..
Jag minns inte vad Albins simskola kostade. Elliot har inte gått på nån. Han lärde sig simma av storebrorsorna förra sommaren.

2008-03-27 @ 10:26:19
URL: http://tessie.bloggagratis.se/
Postat av: Annika

Nämen Linda, har du inte lite varmt vatten till Jens. Inte konstigt att an krympt i tvätten ;-)

Kram från Annika som betalar 1840 kr per termin för simskola i Lomma. Men visst hon simmar både bröstsim, ryggsim och crawl. Denna termin har vi dock hoppat av eftersom jag inte tyckte att hon hamnade i rätt grupp.

2008-03-27 @ 21:51:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!