Chattat med Försäkringskassan.

Det är mycket med försäkringskassan i media nuförtiden. jag förstår frustrationen från en del men absolut inte från andra. De som får vänta på sina pengar onödigt länge kan jag förstå, jag vill ha information om att jag får vänta och hur länge jag får vänta, men det har inte försäkringskassan varit så duktiga på. Älskade J hade en dust med dem för ett par månader sen gällande Föräldrarpenning. Men efter att ha krävt att få prata med lite chefer och så vidare så löste sig vårt problem med dem. Idag har jag anmält tillfällig föräldrarpenning och det brukar fungera smidigt. men nu hade jag en fundering över hur man ska intyga sitt barns frånvaro, Malla skulle ju varit halva dagen i skolan och andra halvan på fritids ska man då ha två intyg, då man på försäkringskassans hemsida inte alltid hittar vad man vill så kom jag på att man kan chatta med försäkringskassan. Sagt och gjort detta gjorde jag


Datum:09.01.2009 10:36:48
Operatörsnamn:Katarina.

Operatör: Katarina.
NormalMeddelande
System (10:36)4730401
System (10:36)Ref:
System (10:36)Ref2:
Katarina. (10:36):Hej, jag heter Katarina.. Vad har du för fråga till mig?
Användare (10:37):Hej Katarina, Min dotter har fått kräksjuka, halva dagen skulle hon varit i skolan, andra halvan på fritids, ska jag skicka in två intyg på frånvaro?
Katarina. (10:38):Nej, det räcker med ett...
Användare (10:38):Vad bra! Tack för hjälpen!
Användare (10:38):Ha en bra dag och trevlig helg.
Katarina. (10:38):Hoppas att du fick svar på din fråga. Har du fler frågor är du välkommen tillbaka.
Katarina. (10:38):Tack detsamma



Men väldigt vad trevligt och käckt det blev då, det här är ju ett utmärkt sätt för FK att slippa en massa skäll, då slipper de bli hotade och kränkta för jag är alldeles övertygad om att det är ganska vanligt förekommande i deras yrkesroll.
Oavsett vad man tycker om FK och deras system så är det ju inte den enskilde handläggarens fel att reglerna är som de är. Ohhh jag känner att jag kan tycke hur mkt som helst i den här frågan men ajg går och hänger en tvätt så kan jag fundera vidare sen.


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!