En typisk vardag?

Läste Blondinbellas blogg nu på morgonen. Hennes vardag är inte detsamma som min vardag det ska gudarna veta....Jag fascineras av dnna tös, kan inte bestämma mig om jag tycker notoriskt illa om henne, eller om jag ska tycka om henne eller om jag ska tycka mes synd om henne, jag tror jag väljer det sista. Tösen vill bli vuxen så fort. Istället för att njuta av sin ungdom strävar hon efter att bli stor (i många bemärkelser) alldeles för fort.
En blogg om en vardag som många gånger stämmer bättre överens med min vardag är Trebarnsmamman. Där känner jag igen mig många gånger och ler och funderar över livet i de riktningar som Karolina slungar mig.
Minimis syn på livet är en oxå en sådant liv som jag kan känna igen mig i, med en stor portion humor och ett och annat allvars ord.
Dock den blogg och den vardag jag känner igen mig mest i är Hildas, Hilda Heaven. Ibland känns det som om Hilda är jag liksom, fast jag kan inte skriva så bra som Hilda så jag låter liksom henne göra jobbet känns det som. Hilda ser på livet på ungefär samma sätt som jag, fast jag kan nog upplevas som lite mer bestämmd än Hilda, beroende på om man jämför nya och gamla Hilda dock.

Nåväl min och Blondinbellas vardag är ganska olika men jag ska säga att jag hellre är en Hilda än en Blondinbella.

Nu ska jag se om dagen idag blir en vanlig vardag eller en alldeles speciell trettonafton och inte alls en vardag trots att Älsakde J jobbar.
 

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer
Postat av: Trebarnsmamman

Haha, ja nog ser livet inte ut som Blondinbellas direkt. Vad lustigt att du skrivit om min blogg denna morgon för det har Ia också gjort: http://kajsalisa.blogg.se/2009/january/busfrona-ska-satts-pa-plats.html

på ganska liksnande tema :)



Hoppas du får en underbar dag trots kylan (vi har det varmt här jämfört med er, bara -13,5 :) )

KRAM

2009-01-05 @ 10:43:04
URL: http://blogg.trebarnsmamman.se
Postat av: Mia

Ja jag undrar vad hon kommer att tycka om sig själv om 20-30 år?

Blondinbella alltså!

2009-01-05 @ 22:35:14
URL: http://miloa.wordpress.com.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!