I ett galet tempo

Jaha så var det kväll igen då då.... Dagen har bara rusat iväg. Har i två dagar lyssnat på en föredragshållare som heter Jonas Reinholdsson, två jätte intressanta dagar. Vi har pratat Socialtjänstlagen utifrån biståndshandläggarens perspektiv samt verkställarens perspektiv, vi har pratat om Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade, LSS, vi har pratat arbetsmiljö i förhållande till dessa lagrum, vi har pratat om Lex Sara. Många tankeställare och många funderingar har det väckt. Jag tror jag har en del att jobba med, mitt största problem just nu är att jag vill helst börja med allt på en gåendes gång och det fungerar ju så där....Dessutom har vi hunnit att nätverka en hel del mellan kollegor vilket är nyttigt när vi precis har startat upp efter julledigheten och i en ny organisation. Därefter skulle jag bara inom kontoret en stund men hamnade i en givande diskussion med en av korridorskamraterna.  Det är alltid lika givande att prata med denna Lady.
Med andan i halsen kastade jag mig i bilen för att hämta barnen men insåg ganska snabbt att jag inte skulle hinna i tid. ringde till kära Mamma Dag som dagen till ära hade sin verksamhet på dagis/fritids.
Jag är sen vad gör jag, kan du stanna???
Nej egentligen inte jag måste hämta stora dottern i Perstorp 1730
Men det kan jag ju göra när jag ändå körf örbi, vi dealar :-) Jag hämtar fin dotter  och du passar min busbarn en stund till!

Kanon.

Hem pratade kort stund med mannen och sen skulle han i väg på lilla mötet med Föräldrarföreningen.

Matning av barn
Tjata på stora barn om att plocka ner kläder till morgondagen
Startar tvättmaskinen
Läxläsning med barn
Diskmaskin på
Tömma första tvätten, ladda nästa
Sanering av barn
Nattning av barn
Packa barnens väskor
Och nu 20:24 piiiippppp har mamman landat i soffan med laptopen i knäät.

Vissa dagar är så in i vassens intensiva och man hinner knappt andas men vet ni just nu spelar det inte så stor roll, jag trivs jag mår  bra och jag hanterar det mesta känns det som. Fast idag blev träningen lidande, jag har inte hunnit med någon prommenad men det får vi råda bot på i morgon. En längre prommenix på lunchen kanske. Får se till att få med mig prommenadskorna till jobbet. Stegräknaren är ju alltid med´.


Ska jag berätta en hemlis.... i går kom jag inte ut.... Jag somnade i soffan en liten stund och sen var det vips för sent.... men med min filosofi så gör det inget för då var det nog sömn jag behövde just då.

nu ska jag bege mig ut på en surfrunda på nätet och sen en snabb dusch innan min favorit serie börjar på femman Criminal Minds. I princip det enda jag följer nuförtiden.


Tjipp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!