Livstid

För nästan 9 år sedan så fick jag min andra dotter, en klok tjej med mycket skinn på näsan visade det sig att det var. Medan jag väntade Snöflingan så lärde jag känna ett gäng mammor via sidan Allt för Familjen. Bland annat mina goa vänninor i  Järngänget, det gäng som bor här i vår närhet. Me like!
 Sen lärde jag även känna lite andra mammor fördelade över hela Sverige och i Canada. I Småland bor Maria, och hon är en av de mammor som bloggar, som jag följer med stort intresse.
Maria skriver tillsammans med sin vännina Sara en intressant blogg som heter Livstid. De reflekterar över livet på ett sätt som jag känner igen mig i, det är ofta jag finner en styrka i att läsa deras tankar. Ville bara hinta er om denna intressanta blogg som jag tycker ni ska ta er tid att läsa.

Maria och Sara beskriver sin blogg så här: Här knypplar Maria och Sara ihop sina tankar om livet och tiden - gärna med din hjälp! Vi startade Livstid i november 2008, med avstamp i två 40-årskriser och en gemensam fest, med samma tema som bloggen nu har.

Livstid hjälper oss förändra det vi tycker behöver förändras och acceptera det vi inte kan göra så mycket åt (enligt den berömda sinnesrobönen). Emellanåt tänker vi att det vi skriver kan vara till nytta för andra. Sedan inser vi vanligtvis att ingen behöver råden bättre än vi själva, och ofta är det först när vi läser på skärmen som vi fattar, på riktigt.

Det här är inte någon tidsbunden dagboksblogg, utan snarare en ständig cirkelrörelse där våra funderingar återkommer och utvecklas undan för undan. Gå därför gärna tillbaka och läs det vi har skrivit tidigare, använd bloggmolnet med nyckelord i högerspalten för att hitta det som intresserar just dig. Och bjud oss gärna på dina tankar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!